Hei!
Påmeldinger, underholdning og klatring
Nå har vi fått inn de fleste påmeldingene, men vi mangler fortsatt noen. Fra og med i morgen 20. februar blir vi nødt til å legge på 20 % på prisen. Noen har varslet at de trenger en dag eller to for å få med enkelte turnere, og de vil ikke få økt prisen. Før vi får inn alle påmeldingene kan vi ikke lage ferdig det endelige programmet.
Klatring
Når vi har fått inn alle påmeldingene til stevnet, og har fått satt opp det endelige programmet med treningstidene, vil vi sende ut e-post med påmelding til klatring. Klatringen blir delt opp i halvtimes økter, og en kan melde seg på bare en økt. Det blir begrenset antall plasser pr økt, slik at vi kan gjennomføre alt på en trygg måte. Alle som vil klatre har selv ansvaret for å melde seg på en økt som passer i forhold til treningsiden til klubben sin – og har ansvaret for å komme seg til klatrehallen når økten starter. Kommer en for sent til økten kan en ikke regne med å få komme inn senere, med mindre det er ledige plasser.
Underholdning
Nå er det på tide å slippe katta ut av sekken! Underholdningen på lørdagskvelden:
Dråkmat og nysirkus fra Kulturskolen i Trondheim!
Dråkmat er et band fra Selbu som har vært finalister i MGP jr og som lover skikkelig trøkk når de holder konsert for oss
Fra Trondheim kommer en gjeng med akrobatiske ungdommer som skal holde nysirkusoppvisning for oss. Det blir halsbrekkende øvelser på gulvet og i lufta. Dette blir spennende!
Helt til slutt: Ryggsekken som vi lovte som erstatning for T-skjortene har blitt til en treningsbag fra Twentyfour
Vi gleder oss – og vi håper dere gleder dere også
Hilsen oss i arrangementskomitéen 2017
Gry Berg Andersen – stevneleder
Jostein Listou – kommunikasjonsansvarlig
Nord-Trøndelag Gymnastikk -og Turnkrets inviterer alle sine medlemslag til kretsting den 31.mars-1.april på Levanger.
Innkallingen finner dere her!
Påmelding skjer elektronisk via denne linken:://www.gymogturn.no/arrangement-nord-trondelag-gymnastikk-turnkrets/
Påmeldingsfrist 16.mars 2017
Velkommen på ting på Levanger!
11. – 12. februar 2017 ble SPLITT Jr. arrangert for andre gang turnhallen på Steinkjer. Vi ønsket å kunne gjenta 2015’s braksuksess, noe vi gjorde med glans! I overkant av 100 barn deltok under helgens samling. Sammen med kjempeflinke instruktører fikk barna øve på nye elementer og ferdigheter i bom, skranke, tumbling, trampett, akrobatikk, trampoline, ringer og svingstang.
Splitt Jr. er en treningssamling for barn og ungdom i alderen 10 til 13 år. Målet med samlingen er å samle barn og ungdommer fra hele Nord-Trøndelag gymnastikk- og turnkrets til ei sosial, lærende og inspirerende samling. Det ble lagt stor vekt på det sosiale aspektet ved samlingen. Oppvisningen under avslutningsseremonien på søndag var en felles lær-på-stedet-oppvisning der showet og det ungdommene hadde lært under helga ble vist frem for publikum. Samlingen krevde derfor ingen forberedelse i form av innøvd oppvisning.
For NTGTK
Andrea Rønning
Nidaros Turn i samarbeid med Sør-Trøndelag Gymnastikk -og Turnkrets inviterer alle lag i Sør- Trøndelag til Barnekretsturnstevne på Leangen i Trondheim den 9.-11.juni.
Påmeldingsskjema finner dere her!
Påmelding skjer til bkts@nidaros-turn.no innen den 1.april 2017
Velkommen til Trondheim i juni!
Sør-Trøndelag Gymnastikk -og Turnkrets inviterer alle sine medlemslag til kretsting på Scandic Solsiden i Trondheim den 18.mars 2017.
Påmelding skjer elektronisk via denne linken: https://gymogturn.no/arrangement-sor-trondelag/
Vel møtt på ting!
I henhold til gjeldende lovnorm for idrettslag skal årsmøte avholdes innen utgangen av mars måned.
Informasjon, tips og nyttige maler til bruk i arbeidet med å forberede og gjennomføre årsmøte ligger på NIFs hjemmeside.
Les om organiseringen av årsmøte HER!
Oppdatering av lagslover:
Om idrettslaget ikke har oppdatert lagsloven sin etter Idrettstinget i 2015, kan dette gjøres på førstkommende årsmøte.
Gjeldende lovnorm for idrettslag vedtatt av Idrettstyret 22.oktober 2015 kan lastes ned HER!
Velkommen hit til oss!
Vi i Stjørdals-Blink Turngruppe har den store gleden av å endelig kunne invitere dere til Barnekretsturnstevne i Stjørdal 22. – 23. april! Her kommer all den praktiske informasjonen dere trenger for å melde dere på. Det vil komme mer info i god tid før stevnet.
Påmelding
Fristen er satt til 17. februar, og dere må bruke regnearket ved påmelding. Regnearket må dere fylle ut og sende til bkts2017@outlook.com. Emnefeltet på e-posten MÅ inneholde: «BKTS2017 påmelding (Klubbnavn)».
Påmeldingsskjema-barnekretsturnstevnet-2017
OBS! Betalingen merkes på samme måte!
Viktig å merke seg:
• Prisen for turnere er 850,- kroner
• Prisen for trenere og ledsagere er 550,- kroner
• Vi må begrense antallet ledsagere:
o 1. – 2.-trinn: 5 barn pr ledsager
o 3. – 4.-trinn: 8 barn pr ledsager
o 5. – 7.-trinn: 10 barn pr ledsager
o Fra ungdomsskole og oppover: 15 barn pr ledsager
• Vi ber også om at dere fører opp antall trenere som har godkjent sikringskurs. Dette er for at vi skal få planlagt turnverkstedet best mulig
Overnatting
De lagene som kommer på fredag kveld blir innkvartert på Halsen Ungdomsskole, som ligger kloss opptil Stjørdalshallen. Vi kommer til å ha stevnekontoret på denne skolen denne kvelden, og vi holder åpent for innlosjering mellom 18:00 og 22:00. Defileringen går fra skoleplassen begge dagene.
Alle klubbene vil bli forlagt på skoler og andre lokaler med kort gangavstand til hallen. Alle lag må stille med egne brannvakter i tillegg til Stjørdals-Blink sine vakter.
Måltider
Alle måltider blir servert i Stjørdalshallen, der Ole Vig Videregående skole har kantine. Der er det god plass, lyst, luftig og trivelig
Kiosk
Det blir rikelig med muligheter til å kjøpe seg noe å spise og drikke i løpet av stevnet. Kioskene vil ha både MCash og kortterminaler.
Medaljer
Dere må sende oss liste over alle som skal ha årsmedaljer senest 1. april. I år deler vi ut medaljene ved stevnestart på søndagen. Oversikten sendes på e-post til bkts2017@outlook.com
Sportslig opplegg
• Frist for å sende inn musikk er 10. april
• Hver klubb har 8 minutter til oppvisning. Dette inkluderer inn- og utmarsj
• Klubber som deltar med mer enn 60 deltakere kan ha to oppvisninger
• Skisse over hallen med apparatplassering finner dere her:apparatoppsett-bkts2017
• Det blir ikke mulig å turne i ringer, verken i oppvisning eller på turnverksted
• Særtropper:
o Påmelding sammen med klubbpåmeldingen, men vi kan ta imot påmelding av særtropp inntil 1. mars
o Alle klubbene kan stille med særtropp – og vi oppfordrer alle til å stille
o Klubber som deltar med mer enn 200 turnere kan stille med inntil to særtropper
o Hver særtroppoppvisning kan være max 8 minutter inkludert inn- og utmarsj
• Klatrehallen vil være tilgjengelig, men vi må ha foråndspåmelding og forhåndsbetaling, slik at vi er sikre på at vi kan gjennomføre klatring trygt og forsvarlig. Det kommer en egen e-post om dette.
• Turnverkstedet blir i en egen avdeling inne i hallen, men adskilt med en fast vegg. Det blir ikke adgang fra oppvisningsområdet og direkte inn i turnverkstedet så lenge det er vanlig trening i hovedhallen. Når lagstreningene er over, vil det bli verksted i hele hallen. Det blir satt opp vaktlister for når de forskjellige lagene skal ha sikringsansvar. Alle turnerne skal kunne ha like godt utbytte av turnverkstedet. Derfor er det viktig at alle trenerne gir alle like god oppfølging, og ikke prioriterer turnere fra egen klubb.
Sosialt opplegg
BKTS er en kjempefin arena for å bli bedre kjent med andre turnere. I år har vi valgt bort diskoteket til fordel for et spektakulært show og en råkul konsert! Begge deler vil foregå inne i Stjørdalshallen. Vi sperrer av alle apparatene, slik at det ikke blir mulig å turne etter at turnverkstedet er avsluttet.
Like i nærheten av Stjørdalshallen finner vi Kimen kulturhus med kino, skatepark og svømmehall, i tillegg til Torgkvartalet og andre butikker og caféer for de som vil ha en pause fra idrettshallen. Deltakerne/ledsagerne har selv ansvaret for at slike aktiviteter passer inn i programmet.
Vi kommer til å ha en konkurranse på Instagram og kårer de beste bildene som er blir lagt ut med #BKTS2017
Program
Tid Hva skjer Kommentar
LØRDAG
07.00 – 09.00 Innkvartering Skolene
09.00 – 09.30 Lagledermøte På Halsen ungdomsskole
09.45 – 10.00 Oppstilling defilering Halsen ungdomsskole
10.00 – 10.45 Defilering Fra Halsen ungdomsskole, gjennom sentrum og opp til Stjørdalshallen
11.00 – 11.20 Hilsen fra
Stjørdal kommune
Stjørdals-Blink IL v/Ordfører
v/Hovedlagets leder
11.20 – 13.00 Lunch
11.20 – 15.30 Trening
15.30 – 17.00 Oppvisning særtropper
16.30 – 18.00 Middag Stjørdalshallen
12.00 – 18.00 Turnverksted
18.30 – 19.30 Underholdning Stjørdalshallen
20.00 – 21.00 Underholdning Stjørdalshallen
SØNDAG
07.00 – 09.00 Frokost Stjørdalshallen
09.00 – 09.30 Lagledermøte Halsen ungdomsskole
09.45 – 10.00 Oppstilling defilering Halsen ungdomsskole
10.00 – 10.30 Defilering Fra Halsen ungdomsskole og direkte til Stjørdalshallen
10.40 – 11.00 Åpning v/Kretsleder
v/Turngruppas leder
11.00 – 11.15 Felles oppvarming «Follow the leader»
11.15 – 13.00 Lunch Stjørdalshallen
11.30 – 15.30 Oppvisning
15.30 – 15.45 Vinner Særtropp oppvisning
15.45 – 16.00 Avslutning
Hold deg oppdatert
Vi sender ut informasjon fortløpende fram mot stevnet. Det meste vil komme på e-post, men mye vil i tillegg bli annonsert i sosiale medier:
Facebook-arrangementet vårt: Dette er det viktigste stedet – her kommer alle oppdateringer
Instagram: Brukeren BKTS2017 tar bilder av forberedelsene våre, og vil gjerne også se hvordan dere har det på #BKTS2017
Twitter: Her kommer alle praktiske oppdateringer rett før og under stevnet. Dette blir vår viktigste kanal for å få ut raske meldinger om endringer eller ting som skjer. Følg #BKTS2017
Sportslig hilsen fra Stjørdals-Blink Turngruppe
Gry Berg Andersen – stevneleder (mobil 958 26 483)
Jostein Listou – kommunikasjonsansvarlig (mobil 920 69 390)
Fins det et et tilbud om turn for unge mellom 13-18 år med Cerebral Parese (CP) i Trondheim?
Var spørsmålet vi fikk her tidligere i november av en gruppe Ergoterapistudenter ved NTNU i Trondheim. De hadde en prosjektoppgave om unge med CP og aktiv fritid, og hadde valgt å fokusere på om det fantes et tilbud innen turn og rg for denne gruppen.
De ønsket å finne ut av om det i hele tatt fantes et tilbud, hvordan de forskjellige tilbudene eventuelt legges opp, litt om etterspørsel av tilbud fra denne gruppen,hva kan være et hinder for deltakelse, og hvordan integrere denne gruppen i turn aktivitet.
Problemstillingen var:
«Hva skal til for å organisere et gymnastikk -og turntilbud for unge fra 13-18 år med Cerebral Parese GMFCS grad nivå III – V i Trondheim Kommune?»
Så, hva fant de ut?
Klikk her for å se konklusjon!
Takk jenter for en spennende innfallsvinkel, samtaler og for å få invitasjon til å overvære framlegget av oppgaven på skolen i dag. Vi konkluderer i hovedsak med at vi kan bli flinkere til å formidle at turn også kan være et tilbud til denne gruppen, og som det kommer fram i oppgaven, at et samarbeid med andre fagpersoner er viktig for å kunne tilby et godt aktivitettilbud i turnhallen for denne gruppen, og andre grupper med andre funksjonshemminger. Lykke til videre med studiene.
Ungdomsturnstevnet ble i år gjennomført 14. – 16. oktober. Med rundt 150 deltagere var hallen fylt opp av spreke ungdommer, og noen voksne som også ville være med på «leken».
På forhånd hadde utøverne valg seg workshops. De kunne velge mellom taekwondo, frittstående, tumbling, trampett, dobbel tramp, frittstående, akrobatikk og rytme.
Instruktørene kom både fra Norge og Danmark, en engasjert gjeng som alle bidro til en flott helg. Utøverne hadde ulike workshops hver dag, til og med søndag fikk de seg en treningsøkt.
Tidligere stevner har hatt over 200 utøvere og vi har opplevd lange køer på de fleste turnrelaterte workshopene, det slapp vi år. Lite køståing og mye aktivitet! Topp!
Søndag var det også oppvisning og gym for life, i år deltok to lag i gym for life. Dessverre var det ingen lag som stilte med oppvisningstropp i år. For vår del kom stevnet litt brått på, vi er vant til at det er to helger senere og tiden strakk derfor ikke til for å få plass en oppvisning.
De utøverne som ikke deltok på gym for life deltok derfor på valgfri workshop, så alle fikk en liten oppvisning før helgen var omme.
Stevnet var godt gjennomført og Lensvik skal ha skryt for sin gjennomføring! Både den tekniske finessen med storskjerm og filmvisning på oppvisningsdagen var gøy!
Det at de viste EM i tropp på stormskjerm i pausene var det også mange som satte stor pris på! De bør også ha skryt for fruktserveringen, aldri har jeg sett så mange sorter på et turnstevnet! Veldig bra!
Vi takker for et fint stevnet og gleder oss allerede til neste år på Frøya!
Hilsen fra Sigrid Benum Nygård
Ungdomskontakt NTGTK
Endelig kom dagen vi hadde ventet på så lenge, der vi i Lensvik IL – Gymnastikk og Turn fikk lov til å ta imot turnere fra hele Sør-Trøndelag. Til og med været viste seg fra sin beste side!
140 ungdommer fra hele Trøndelag turnet seg gjennom en hel og to halve dager under de aller beste rammevilkår. En stab på bortimot 100 voksne bidro til dette, både i form av frivillige, instruktører og ledere. Vi som jobbet med dette følte alle på ei gjennomgående god stemning underveis, og vi hadde en god dialog med deltakerne. Det er noe vi er avhengige av for å kunne gjøre ting så bra som mulig.
Det var full aktivitet i hallen fra deltakerne kom til de dro, og et forrykende tempo på instruktørene, som hadde fullt opp med ivrige ungdommer på de oppsatte workshops.
Skjermen på 3m x 5m og det tekniske utstyret vi fikk låne gratis av Medialab/LiveCom, var uvurderlig. Stevnet hadde ikke vært det samme uten den flotte skjermen, der Torgrim Johansen sørget for at vi stadig hadde full oversikt over aktivitetene disse tre oktoberdagene. Her ble også logoene til alle dere som har vært med og sponset på ulike måter jevnlig vist frem. Han har også designet logoen til årets stevne.
Festmiddagen på lørdagskvelden med påfølgende varierte leker, quiz og diskotek, ble en fin avrunding for det sosiale samværet før en mer alvorspreget stevnesøndag.
Publikum sviktet ikke, og det var fullt i hallen da leder Terje Førland ønsket velkommen og styremedlem Aron Furuhaug fra STGTK åpnet stevnet. Flotte prestasjoner, høye svev og nydelig framføring.
Det var Dans workshop ledet av Marion Anonuevo, Akrobatikk workshop ledet av Veronika Reinhaug og Caroline Rømme Framvik, RG workshop ledet av Louisa Bønløkke Hansen, Tumbling workshop ledet av Sune Hougaard Nielsen, Magnus Strøm Vestvik, Søren Astrup Vestergaard og Andreas Meyer, Frittstående workshop ledet av Mette Nørgaard Jensen, og siste workshop presentert var Trampett, ledet av Jakob Sand Hansen, Aron Furuhaug og Morten Skov Poulsen.
Vi hadde også workshops i Dobbelttramp og TaeKwon Do, men ingen oppvisning av disse.
Byneset RG vant over Lensvik IL – Gymnastikk og Turn i «Gym for life Challenge»-konkurransen under stevnet.
Aron Furuhaug avsluttet stevnet og ønsket Frøya lykke til som neste års arrangør.
En rekke samarbeidspartnere har bidratt økonomisk enten direkte eller indirekte for at arrangement skulle kunne realiseres. Leder i Lensvik Il Gymnastikk og turn ønsker å takke alle samarbeidspartnere.
Stevnet gav også flott omtale i avisa Sør-Trøndelag, både på papir og nett: http://www.avisa-st.no/nyheter/2016/10/16/Imponerende-svev-og-vakker-dans-13652568.ece
Vi vil med dette takke alle som var med å bidro til at stevnet ble et slikt flott arrangement, og håper dere er like fornøyde med resultatet som vi er.
Leder i Lensvik Il -Gymnastikk og turn
Terje Forland