Møre og Romsdal gymnastikk – og turnkrets inviterer alle sine medlemslag til Kretsting den 11.mars 2017 i Vestnes.
Påmelding til tinget skjer elektronisk. Bruk denne linken så kommer dere rett inn i påmeldingskjema;
https://gymogturn.no/arrangement-more-romsdal/
Påmeldingsfrist til kretstinget er 15.februar 2017.
Frist for å sende inn saker til behandling er den 24. februar 2017.
Velkommen til ting!
Rogaland Gymnastikk- og Turnkrets arrangerer Kretsting helgen 10. – 11. mars, kommer du?
Hva er Kretstinget?
Kretstinget er Rogaland Gymnastikk- og Turnkrets høyeste myndighet.
Hva blir bestemt her?
Kretstingets oppgave er å behandle beretninger (årsrapporter), regnskap, forslag og saker, kontingent, budsjett, forta valg av styre, revisorer, representanter til høyere organer og valgkomite. Her blir også kommende arrangement tildelt.
Hva skjer utover dette?
Utenom selve tingforhandlingene vil læring og fellesskap stå i fokus.
Vi har fått Merete Smith, jurist og generalsekretær i Den Norske Advokatforening, som foredragsholder fredags kveld.
Noen vil bli hedret for sin innsats gjennom en årrekke med frivillig arbeid.
Det vil bli informert om det som skjer i våres organisasjon på krets- og forbundsnivå.
Vi får servert mye god mat.
Dette er anledningen til å knytte kontakter med andre frivillige.
Hvorfor bør du komme?
- Her har du muligheten til å være med på å bestemme veien videre for arbeidet i kretsen, påvirke utfall av saker og si din mening!
- Kunnskapsutveksling
- Informasjon om hva det jobbes med på krets- og forbundsnivå, og hvordan dette påvirker din innsats i din forening
- Sosialt fellesskap med andre i samme situasjon som frivillig
- Erfaringsutveksling
Innkallingen finner du her: 2017-innkalling-kretsting
Oppland Gymnastikk- og Turnkrets ønsker velkommen til kretstinget 2017. Tinget arrangeres på Quality Hotel Strand på Gjøvik 25.-26. februar.
Kretstinget i Oppland er ikke bare et ting
Kretstinget i Oppland Gymnastikk og Turnkrets er mer enn de ordinære tingforhandlingene. Dette er en mulighet for klubbene i kretsen til å møtes, utveksle erfaringer, påvirke kretsens arbeid samt få påfyll av kompetanse om driften av egen klubb. Vi håper alle klubber har anledning til å stille med flere representanter på tinget i år, slik at vi får utviklet kretsen til det beste for alle.
Her finner dere innkallingen mm.
Mulighet for tilskudd til utstyr
Hvis kretsen får gjennomslag for sitt budsjettforslag vil det også for de deltakende lagene på tinget bli mulig å søke på midler til å dekke kostnader for innkjøp av utstyr (se innkallingen).
Ungdomsrepresentant
Da dette er en viktig arena for å lære om organisasjonen vår har kretsstyret vedtatt at kretsen dekker utgifter til mat og overnatting for én ungdomsrepresentant fra hver klubb på tinget.
Send inn forslag til saker
Det vil være mulig å sende inn forslag til både saker til tinget og saker til åpent forum. Frist for å sende inn er 4. februar. Saker sendes: oppland.gymogturn@nif.idrett.no
Plan for tinget
Planen for tinget er ikke helt spikret, men i grove trekk vil dette være planen for tinget
Lørdag 25. FEBRUAR
Kl. 11:00 Oppstart med praktisk informasjon
Kl. 11:15 Åpning av Kretsting 2017 med Tingforhandlinger
Kl. 13:00 Lunsj
Kl. 14:00 Innlegg fra Oppland Idrettskrets
Kl. 14:15 Innlegg fra Norges Gymnastikk og Turnforbund
Kl. 15:00 Åpent forum
Kl. 17:00 Avslutning av åpent forum
Kl. 18:00 Sosialt
Kl. 20:00 Festmiddag
LØRDAG 26. FEBRUAR
Kl. 10:00 Oppsummering av Åpent forum samt veien videre
Kl. 10:45 Tingforhandlingene fortsetter
Kl. 11:45 Pause
Kl. 12:00 Tingforhandlingene fortsetter
Kl. 13:00 Lunsj
Kl. 14:00 Tingforhandlingene fortsetter hvis behov.
Avslutning
I henhold til gjeldende lovnorm for idrettslag skal årsmøte avholdes innen utgangen av mars måned.
Informasjon, tips og nyttige maler til bruk i arbeidet med å forberede og gjennomføre årsmøte ligger på NIFs hjemmeside.
Les om organiseringen av årsmøte HER!
Oppdatering av lagslover:
Om idrettslaget ikke har oppdatert lagsloven sin etter Idrettstinget i 2015, kan dette gjøres på førstkommende årsmøte.
Gjeldende lovnorm for idrettslag vedtatt av Idrettstyret 22.oktober 2015 kan lastes ned HER!
Oslo og Akershus inviterer til kretsting 25.-26. mars 2017 på Thon Vettre Hotell, Asker.
Teknisk utvalg troppsgymnastikk i Østfold Gymnastikk- og Turnkrets, inviterer til treningssamling i Nedre Glomma Turn.
Samlingen er åpen for alle klasser. Mer informasjon finner du på terminlista: Samling Troppsgymnastikk ØGTK
Vel møtt!
Alle kurs og samlinger i kretsen publiseres på terminlisten. Hvis du kun ønsker oversikt over kurs og samlinger i egen krets, så spesifiser søket ved å velge krets.
I Hedmark og Oppland er følgende kurs og samlinger planlagt vinter/vår 2017:
- Samling for gutter over 12 år, Lillehammer 5. februar
- Sikringskurs 1 Trampett, Lillehammer 11.-12. februar (kurset er fullt)
- Hjelpetrenerkurs, Elverum 11. februar
- Trenerseminar Oppland, Gran 19. februar
Trener 1 er planlagt i Oppland 28.-30. april og 12.-14. mai, men alt er ikke på plass enda.
Kretsene arrangerer ikke egne dommerkurs dette semesteret, men vi anbefaler alle å sende dommere til dommerkurs i Oslo og Akershus:
- Kretsdommerkurs Troppsgymnastikk, Oslo 27.-29. januar
- Kretsdommerkurs Turn kvinner, Oslo 24.-26. februar
Kretsturnstevne for barn og unge 9 – 11 juni i Ålesund
Aalesunds Turnforening har glede av å invitere dere til kretsturnstevne nr. 70 i MRGTK for barn og unge, 6 – 21 år.
Sted:
Turnstevne for barn og ungdom vil være i Fagerlihallen.
De forskjellige aktivitetene vil foregå i hallen og område i tilknytning til hallen og Aksla. Vi kommer tilbake til nærmere program.
Overnatting:
Overnatting vil være på en skole i nærheten av Fagerlihallen.
Dere må selv ha med liggeunderlag og sovepose ++. Det er dusj muligheter i hallen.
Mat:
Mat vil bli servert i kantinen i hallen.
For de av dere som har noen mat allergier, skriv dette i påmeldingen deres, slik at vi kan ta hensyn til det når vi ordner mat.
Lær på stevne:
Vi vil i år ha lær på stevne. Dette er et program som vil bli tilpasset alle aldersgrupper, med oppdelte program som settes sammen til et stort program. Vi håper at alle vi være med på dette.
Show og oppvisning:
Når det gjelder denne klassen, vil programmet starte fredag 9 juni, og beregnet for deltakere fra ungdomsskole alder og frem til 21 år.
Stevneprisen:
Aatf ønsker å utfordre deltakende lag ifht at dere bruker musikk fra Walt Disney sitt store arkiv, til stevnepris konkurransen.
I den forbindelse, vil vi ha tilbakemelding fra dere på hvilket musikkstykke laget/foreningen vil bruke – dette for å få størst mulig variasjon i programmet.
Er det flere som har valgt det samme musikkstykke, vil vi gjennomføre ”først til mølla” prinsippet.
Synser:
Alle klubber må melde inn Synser/dommer ved påmelding. Oppgi navn, tlf. og epost adresse på den personen. Synseren kan ikke gi poeng til egen klubb. Kriterier for bedømming vil bli sendt til den oppgitte personen dere har valgt.
Medaljer:
Hvert lag bestiller selv de medaljer de skal ha på idrettsbutikken.no. Men vi setter pris på å få vite hva den enkelte gymnast skal ha av medaljer, da vi synes det hadde vært fint om vi kan dele ut alle på hyggekvelden lørdag kveld.
Kriterier for medaljer finner dere på NGTF sine sider.
Priser;
Overnatting med frokost pr dag kr 150,- pr. person
Hyggekveld med middag pr dag kr 150,- pr. person
Goodiebag kr 100,- pr. person
Lunsj lørdag kr 50,- pr. person
Starkontingent kr 250,- pr. person
Stevnepris kr 300,- pr. klubb
Show og oppvisning kr 200,- pr. klubb
Særtropp kr 100,- pr. Klubb
Goodiebag;
I år har vi valgt å ha en stoff goodiebag med litt forskjellig spennende og kjekt innhold, i stedenfor t-skjorte og koster kr 100,-
Frister:
Musikkvalg fra Walt Disney innen 1.02.17
Påmelding innen 30.03.17 på skjema: Påmeldings skjema
Betalingsfrist 30.04.17
Vi ber om at alt betales inn samlet fra hver forening til Aalesunds Turnforening på:
Kontonummer 3900.34.20500
Merk: Barneturnstevne 2017 + klubbens navn
Vi ønsker at dere tar påmeldingen og spørsmål på mail, til;
brittlowensprung@msn.com
Økonomi har Kari Skudal Aase,
skudalaase@gmail.com
MRGTK sin representant er Kristin Wangensteen, wangensteen71@gmal.com
På det siste kretstinget var det oppe et forslag om at turnstevnet skulle legges til april/mai. I år blir dette vanskelig å gjennomføre. Dette fordi konkurranser på nasjonalt plan er blitt flyttet, kontra ”vanlig oppsett” – som igjen påvirker konkurranser i kretsen.
Pga. at alle konkurransegrenene har ny ”reglements syklus”, som igjen fører til at alle nye og gamle dommere må gjennomføre ny dommersertifisering.
Aalesunds Turnforening fyller 130 år til 2017, og fordi dette er det 70-ende turnstevne for barn og ungdom her i MRGTK, ønsker vi å feire oss sammen med dere. Håper at flest mulige av dere har anledning til å komme
VELKOMMEN
Sindre Molnes
Velkommen hit til oss!
Vi i Stjørdals-Blink Turngruppe har den store gleden av å endelig kunne invitere dere til Barnekretsturnstevne i Stjørdal 22. – 23. april! Her kommer all den praktiske informasjonen dere trenger for å melde dere på. Det vil komme mer info i god tid før stevnet.
Påmelding
Fristen er satt til 17. februar, og dere må bruke regnearket ved påmelding. Regnearket må dere fylle ut og sende til bkts2017@outlook.com. Emnefeltet på e-posten MÅ inneholde: «BKTS2017 påmelding (Klubbnavn)».
Påmeldingsskjema-barnekretsturnstevnet-2017
OBS! Betalingen merkes på samme måte!
Viktig å merke seg:
• Prisen for turnere er 850,- kroner
• Prisen for trenere og ledsagere er 550,- kroner
• Vi må begrense antallet ledsagere:
o 1. – 2.-trinn: 5 barn pr ledsager
o 3. – 4.-trinn: 8 barn pr ledsager
o 5. – 7.-trinn: 10 barn pr ledsager
o Fra ungdomsskole og oppover: 15 barn pr ledsager
• Vi ber også om at dere fører opp antall trenere som har godkjent sikringskurs. Dette er for at vi skal få planlagt turnverkstedet best mulig
Overnatting
De lagene som kommer på fredag kveld blir innkvartert på Halsen Ungdomsskole, som ligger kloss opptil Stjørdalshallen. Vi kommer til å ha stevnekontoret på denne skolen denne kvelden, og vi holder åpent for innlosjering mellom 18:00 og 22:00. Defileringen går fra skoleplassen begge dagene.
Alle klubbene vil bli forlagt på skoler og andre lokaler med kort gangavstand til hallen. Alle lag må stille med egne brannvakter i tillegg til Stjørdals-Blink sine vakter.
Måltider
Alle måltider blir servert i Stjørdalshallen, der Ole Vig Videregående skole har kantine. Der er det god plass, lyst, luftig og trivelig
Kiosk
Det blir rikelig med muligheter til å kjøpe seg noe å spise og drikke i løpet av stevnet. Kioskene vil ha både MCash og kortterminaler.
Medaljer
Dere må sende oss liste over alle som skal ha årsmedaljer senest 1. april. I år deler vi ut medaljene ved stevnestart på søndagen. Oversikten sendes på e-post til bkts2017@outlook.com
Sportslig opplegg
• Frist for å sende inn musikk er 10. april
• Hver klubb har 8 minutter til oppvisning. Dette inkluderer inn- og utmarsj
• Klubber som deltar med mer enn 60 deltakere kan ha to oppvisninger
• Skisse over hallen med apparatplassering finner dere her:apparatoppsett-bkts2017
• Det blir ikke mulig å turne i ringer, verken i oppvisning eller på turnverksted
• Særtropper:
o Påmelding sammen med klubbpåmeldingen, men vi kan ta imot påmelding av særtropp inntil 1. mars
o Alle klubbene kan stille med særtropp – og vi oppfordrer alle til å stille
o Klubber som deltar med mer enn 200 turnere kan stille med inntil to særtropper
o Hver særtroppoppvisning kan være max 8 minutter inkludert inn- og utmarsj
• Klatrehallen vil være tilgjengelig, men vi må ha foråndspåmelding og forhåndsbetaling, slik at vi er sikre på at vi kan gjennomføre klatring trygt og forsvarlig. Det kommer en egen e-post om dette.
• Turnverkstedet blir i en egen avdeling inne i hallen, men adskilt med en fast vegg. Det blir ikke adgang fra oppvisningsområdet og direkte inn i turnverkstedet så lenge det er vanlig trening i hovedhallen. Når lagstreningene er over, vil det bli verksted i hele hallen. Det blir satt opp vaktlister for når de forskjellige lagene skal ha sikringsansvar. Alle turnerne skal kunne ha like godt utbytte av turnverkstedet. Derfor er det viktig at alle trenerne gir alle like god oppfølging, og ikke prioriterer turnere fra egen klubb.
Sosialt opplegg
BKTS er en kjempefin arena for å bli bedre kjent med andre turnere. I år har vi valgt bort diskoteket til fordel for et spektakulært show og en råkul konsert! Begge deler vil foregå inne i Stjørdalshallen. Vi sperrer av alle apparatene, slik at det ikke blir mulig å turne etter at turnverkstedet er avsluttet.
Like i nærheten av Stjørdalshallen finner vi Kimen kulturhus med kino, skatepark og svømmehall, i tillegg til Torgkvartalet og andre butikker og caféer for de som vil ha en pause fra idrettshallen. Deltakerne/ledsagerne har selv ansvaret for at slike aktiviteter passer inn i programmet.
Vi kommer til å ha en konkurranse på Instagram og kårer de beste bildene som er blir lagt ut med #BKTS2017
Program
Tid Hva skjer Kommentar
LØRDAG
07.00 – 09.00 Innkvartering Skolene
09.00 – 09.30 Lagledermøte På Halsen ungdomsskole
09.45 – 10.00 Oppstilling defilering Halsen ungdomsskole
10.00 – 10.45 Defilering Fra Halsen ungdomsskole, gjennom sentrum og opp til Stjørdalshallen
11.00 – 11.20 Hilsen fra
Stjørdal kommune
Stjørdals-Blink IL v/Ordfører
v/Hovedlagets leder
11.20 – 13.00 Lunch
11.20 – 15.30 Trening
15.30 – 17.00 Oppvisning særtropper
16.30 – 18.00 Middag Stjørdalshallen
12.00 – 18.00 Turnverksted
18.30 – 19.30 Underholdning Stjørdalshallen
20.00 – 21.00 Underholdning Stjørdalshallen
SØNDAG
07.00 – 09.00 Frokost Stjørdalshallen
09.00 – 09.30 Lagledermøte Halsen ungdomsskole
09.45 – 10.00 Oppstilling defilering Halsen ungdomsskole
10.00 – 10.30 Defilering Fra Halsen ungdomsskole og direkte til Stjørdalshallen
10.40 – 11.00 Åpning v/Kretsleder
v/Turngruppas leder
11.00 – 11.15 Felles oppvarming «Follow the leader»
11.15 – 13.00 Lunch Stjørdalshallen
11.30 – 15.30 Oppvisning
15.30 – 15.45 Vinner Særtropp oppvisning
15.45 – 16.00 Avslutning
Hold deg oppdatert
Vi sender ut informasjon fortløpende fram mot stevnet. Det meste vil komme på e-post, men mye vil i tillegg bli annonsert i sosiale medier:
Facebook-arrangementet vårt: Dette er det viktigste stedet – her kommer alle oppdateringer
Instagram: Brukeren BKTS2017 tar bilder av forberedelsene våre, og vil gjerne også se hvordan dere har det på #BKTS2017
Twitter: Her kommer alle praktiske oppdateringer rett før og under stevnet. Dette blir vår viktigste kanal for å få ut raske meldinger om endringer eller ting som skjer. Følg #BKTS2017
Sportslig hilsen fra Stjørdals-Blink Turngruppe
Gry Berg Andersen – stevneleder (mobil 958 26 483)
Jostein Listou – kommunikasjonsansvarlig (mobil 920 69 390)
Bodø Gym og Turn mottar Grasrotprisen på 50.000 kroner i forbindelse med Idrettsgallaen på Hamar lørdag 7. januar 2017.
– Det betyr veldig mye, det er en stor og gjev pris vi nå mottar, sier Margrethe Vinje, leder for klubben til bodonu.no.
Klubben har lenge jobbet med å lage et godt idrettstilbud for barn og unge, noe Vinje opplever at de langt på vei har lyktes med.
– Det er mange timer folk har lagt i for klubben, og som ligger bak en sånn pris, forteller hun videre.
Begrunnelsen fra juryen
I juryens begrunnelse heter det at idrettslaget tar frafallsproblematikken på alvor. Klubben har fra oppstart vært tydelig på at de skal ta ungdommen på alvor ved å inkludere dem, ungdommen skal selv bidra med forslag og gjennomføringer av aktiviteter for å forhindre og unngå frafall av denne aldersgruppen. Arbeidet klubben har gjort og gjør med ungdom og tilrettelegging er blitt lagt merke til utenfor egen klubb også.
Lørdag 7. januar drar Vinje sammen med Maiken Benjaminsen Urving, Geir Næstby til Hamar til Hamar på Idrettsgallaen for å motta prisen.
PS! Klubben vant også årets Inkluderingsprisen under Salten Idrettsgalla 5. februar 2016.